reklama

Niečo je pomýlené.

Rád by som sa opýtal, prečo do TV relácií tak často pozývajú rôznych šarlatánov a podvodníkov a tak zriedkavo ľudí vzdelaných a serióznych?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ráno si pustím televíziu. Sympatická dáma ma presviedča, že karty neklamú. Kolegyňa v práci ma presviedča, že vedma ku ktorej chodí naozaj vidí veci, ktoré sú skutočné a predpovedá jej pravdivú budúcnosť. Večer ako súčasť správ ma distingvovaný pán presviedča, že numerologické výpočty z dátumu môjho narodenia sú vedecky podložené a dokázané. A potom sa televízna hviezdička s vážnou tvárou zamyslí, že Zem je asi naozaj plochá.

Pamätám si časy, keď sa ľudia hanbili za to že sú hlúpi alebo nevzdelaní. Dnes je to inak. Dnes sa ľudia hanbia za to ak sú vzdelaní, rozhľadení a múdri. Dnes je moderné ukazovať a chváliť sa svojou hlúposťou a nevzdelanosťou. Najsmutnejšie je, že mnohí sú na svoju hlúposť ešte aj hrdí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A voliči? Samostatná kategória. Z vlastnej skúsenosti to poznám. Denne sa s tým stretávam v práci. Polovica ľudí nevie čítať. S matematikou je to ešte horšie. Nedokážu pochopiť jednoduché matematické úlohy. Napríklad spočítať koľko je 500 + 700. A dokážu tvrdiť, že 1200 je viac, odvolávajúc sa na svoj zdravý sedliacky rozum.

Nechápem ako môžu politici vôbec uvažovať nad tým, že maturita z matematiky je zbytočná, lebo matematika je blbosť a že je ťažká. Nikto sa nezamyslí nad tým, že urobiť pravopisnú chybu vypadá síce blbo, ale nemá to vplyv na život. Nedokázať spočítať dve jednoduché čísla, môže mať vplyv veľmi veľký a vážny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom čisto zo zvedavosti som šiel k tej vedme čo ju kolegyňa tak chválila. Dopadlo to tak, ako som predpokladal. Nič nevedela. Len hádala a keď som si dával pozor čo hovorím tak neuhádla takmer nič. Videla okolo mňa veľa detí asi súrodenci. Ja som jedináčik. Tak vraj mama mala veľa súrodencov. Tiež neuhádla. Tak potom otec. Áno to už uhádla. A keby nie tak niekto zo starých rodičov alebo prastarých rodičov určite mal veľa súrodencov a ona ich videla.

Ľuboš Dobrota

Ľuboš Dobrota

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1 716x

Vzdelaním aj srdcom geológ, zlatokop, učiteľ ryžovania zlata so záujmom o históriu ale aj o všeličo iné. Zoznam autorových rubrík:  Zlato a westernSpoločnosťNeznáme SlovenskoSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu